Inlägg 602

Puh, idag har vart en händelserik dag. Efter avvinkande av barn till skolan o sen lämnat Midas på dagis tänkte jag gå hem o äte frukost i lugn o ro eftersom jag hade en tid med Linus o talpedagogen kl tio. Nehepp?

Telefonen ringer tio över..

-Var är du fröken Berthage?

-Eeem joho men jag kommer direkt.

Sen en kvart senare hörde jag min sjuåring säga boskatven R ordentligt för första ggn sen han började prata o vad gör jag? Jag gråter, jag gråter av glädje så när mötet var slut fick inte bara Linus ett fint klistermärke av fröken pedagog, jag fick med ett.

-Här, ta ett du med mamma, du kan behöva ett glitterklistermärke idag.

Men så duktig han var, jag är så stolt!
Hem igen, åt frukost o LUGN o ro, kikade the hills nya avsnitt o sen hämta upp Linus IGEn denna ggn till tandläkaren där han var duktig o drog ut rotrester från en uppäten av karies tand, lika redig här med fast denna ggn var det Linus som grät, jag var mammaredig, höll tal om hur duktig han var o att bedövningssalvan hjälper massor o han känner inte sprutan alls, hjälpte föga o när mitt barn låg där o grät o pep
- Jag vill hem
Då grät jag IGEN, men sen tog han sprutan o tanden kom ut i tre delar o vi fyra som var i rummet jublade!
I eftermiddag ska jag o Linus gå o köpa en tidning till honom, det har jag lovat. Och jag ska sätta mitt klistermärke på ett bra ställe.

Piaeze


Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0