Inlägg 192

Jaha och vad har hänt i mitt liv då? Igår var jag, frugan och alexander nere i Nödinge för att hämta hem min hund som vart en vecka på foder hos ett yngre par, ja dom verkade kanonbra när dom var hos oss och hämtade honom och tjejjen skulle minsann träna och allt var det var, men efter FEM dagar hade hon gett upp och Boss var ju så stressig och var inte kontaktsökande, ehm nej? Det tar kanske mer än fem dagar för en hund som bott i samma familj i 2 år att anpassa sej eller ?? Sen drog hon världens ursäkter och ändrade sej fram och tillbaka om att behålla eller inte behålla men jag fick nog i lördags och sa att nu får hon fan bestämma sej, och efter mycker om o men sa hon nej, för denna ursäkten var att han inte är reggad i SKK vilket hon VISSTE mycket väl sen tidigare att han inte var, så ja. Nu är han ialf hemma och igår var han trött så trött, tänk dej själv att inte kunna koppla av på en hel vecka, då blir man ganska trött...Men, idag är det som om han aldrig ens varit borta och nu får han vara hos oss ett par månader och så får vi se hur allting fungerar och gör det INTE det då väljer jag faktiskt hellre att ta bort honom, jag tycker inte det är schysst att leta upp nya hem som kanske inte fungerar och bara göra honom ännu mer stressad, väljer jag det första alternativet vet jag ialf vart han kommer och vart han hamnar och att man slipper oroa sej hur han har det och hur han mår. Sen får folk ha vilka åsikter dom vill, men jag känner MIN hund och gör vad jag anser är bäst för honom, inget annat. MEn nu är han ialf hemma och vi ger det över sommaren och ser hur vi får ihop allt...
Anyhoo, annars är allting helt OK, ringde förs.kassan om mina dagar jag skrev över från Marcus och imorrn kommer fyra papp in på kontot jaha men tack för det säger jag då :-)
Och imorgon ska jag jobba, eller gå bredvid på förmiddagen så det blir att åka och handla massa mat på onsdag istället för Marcus jobbar sent denna veckan...
Oh i helgen ska jag dra mej till mamma med barnen tänkte ja och få en tripp till Överby, jag måse ha en klänning till bröllopen i sommar, och på Gina där har dom massa fint, där är ju fan dubbelt så stort som Gina på Torp...
Hoppas man hittar nåt fint :-)
Så jaha, det var det jag hade men ha en kanonersdag!!


Tyck Till.
Postat av: Emma

Såna som du skall inte ha djur, man skaffar väl djur med förutsättningen att ta hand om dem, inte att låämna bort dem för att man inte orkar ta hand om dem längreb eller skall skaffa barn..

2009-05-11 @ 17:01:05
Postat av: miggs

Emma: Tråkigt att du har den inställingen faktiskt och jag utgår ifrån att du inte känner mig eller vet något om mitt liv, förutom de 10% av mitt liv som står i min blogg.

Jag skaffade absolut inte min hund under förutsättningarna att göra mig av med honom, tvärtom. Men då såg vårt liv väldigt annorlunda ut, och det fanns mer plats och tid för en hund då i vår familj, inget jag behöver ens försöka förklara för dig. Hade du följt min blogg sen starten då vi skaffade hunden hade du inte lämnat en sånhär kommentar... Jag gör vad jag anser är bäst och mest anpassat för min hund. Men du kanske tycker det är OK för en hund att ligga ensam i en hall ca 14 timmar om dagen vilket det kommer bli om både min sambo och jag jobbar. Är det ett värdigt hundliv eller? Ska man ha det så bara för att man minsann ska ta hand om det man skaffat?

Då är det DU som inte borde skaffa något djur isf, för det för mig är vanvård. OCh det finns hundratals människor varje dag som står med hundar eller andra djur när livet tar en vändning och man måste se andra lösningar för sitt/sina djur och jag tycker inte att man är en dålig människa eller djurägare för att man ser till sitt djurs bästa.

2009-05-11 @ 17:48:18
URL: http://miggsmiggs.blogg.se/
Postat av: Emma

nej men jag antar att du inte skaffade hund med planen på att vara arbetslös resten av livet? Eller?

Vem jobbar dessutom 14 timmar om dagen? Inte många vad jag vet.

Tycker bara att man får tänka längre än just NUET när man skaffar djur, hur blir det om jag skaffar fler barn? När jag får ett jobb? Eller vad nu hindren kan bli, inte bara "hoppsan här blev det visst ett barn och så ett jobb"

har förövrigt med min hund till jobbet så för oss är det inga problem, det gäller att tänka längre än bara ett par år fram.

2009-05-11 @ 18:51:44
Postat av: Anonym

Mins sambo är BORTA på jobb 14 timmar om dagen och jobbar skift varannan vecka. Och som sagt du vet ingenting om hur mitt liv ser ut alls så sitt inte där och var duktig när du inte ens har kött på benen att vara duktig med, och det är ju superbra att du har ett jobb där du kan ha med din hund more power to that men min sambo jobbar på fabrik i GBG och kör truck, ska hunden på 68 kg sitta med på trucken? Och vad jag får för jobb vet jag inte ännu. Och som jag sagt tidigare så vet du väldigt lite om min vardag osv... Och jag tänkte längre fram men ska jag säga det en gång till? Livet ser VÄLDIGT annorlunda ut NU för oss än när vi skaffade honom, det är inte bara EN ändring som skett utan MÅNGA, ska jag anpassa mitt liv efter hunden, är det vad du säger? skulle jag bo kvar "på landet" i en möglig trea med tre barn och vi vuxna bara för att det var bättre för hunden men blev jävligt trångt när bebisen kom? Eller skulle min sambo som blev varslad från jobbet där han inte hade 1½ timmes resväg utan 5 minuters resväg tacka nej till jobbet i GBG som gör att han är borta 14 timmar om dagen bara för att han skulle vara hemma med hunden utan lön som hade gjort att vi fått sälja lägenheten? Alltså hallå, knip innan du VET är du snäll.

2009-05-11 @ 19:00:01

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0