Inlägg 232

jag har precis gjort och ätit middag, enkelt med gräddstuvade makaroner och falukorv. Har vart sugen på det sen NÅN jag pratade i telefonen med igår lagade det... Hm ;-P
Men, jag skulle ju ialf på möte men det vart ju flyttat till den 10e så jaha jag fick gå hem igen men jag ringde Marcus mormor som passade Midas och hörde om jag skulle hämta honom men där vart det ju tvärnej, haha, så sött.
SÅ jag gick hem och sov, jag sov i två timmar djupt och lungt och så gott det var! Jag har sovit så dåligt sista två nätterna pga av massa olika orsaker men jag tog igen dom nu, det behövdes! SÅ ikväll sak jag färga håret, vaxa benen, raka på andra håll och ta ett bad med enorma mängder lavendelolja och sen ska naglarna fixas, dom har ju börjat växa ut, YAY!!

Jag o Linus satt nyss och pratade under middagen, han frågade mej om han kunde få tusen kronor i veckopeng och så undrade jag varför han skulle behöva så mycket?
Svaret blev
-Då kan jag köpa hela ICA och sen köpa fina saker till dej mamma för du är så snäll....

Jahapp, då vart ju bölfian igång och det bara rann och sen säger han
-Men mamma, du ska ju inte vara lessen när jag säger så snälla saker!
Pluttungen.
Sen fortsatte samtalet och han frågade
-Mamma, du vill inte att jag ska bli stor va?
Ganska enkel fråga men svaret kan bli svårt, vill jag det? Självklart vill jag att mina barn får växa upp, skaffa egna liv, gifta sig och skaffa barn, men sen slog det mig hur få år man har med sina barn, hur snabbt det går och hur kort den tiden den är, den tiden då dom är BARN och sen hur många långa år dom är vuxna....
MAn kanske borde fundera lite mer på det när man hör ordet mamma 56 ggr i kvarten vissa dagar och alvedonen är slut och man bara vill lägga sej under täcket.
Men vem skulle jag vara utan mina barn? Hur sulle mitt liv se ut om jag inte hade haft dom?
Hade jag fortfarande varit den empatilösa känslokalla fi**an jag var i tonåren där allt bara kretsade runt MEJ.
Nja, jag vill nog helst inte veta men jag vet att jag ialf kommer att få stoppa om mina ungar och pussa dom godnatt i några år till :-)


Min mamma har fixat facebook, hon är nu gött inne :-P

Tyck Till.
Postat av: L

Sötungen då... Förstår att tårarna sprutade!! =)

2009-05-27 @ 19:06:08
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0