Inlägg 557

Alltså jag kom på nyss när jag, Marreballe och Malin stod utanför dagis efter att vi lämnat våra små avkommor när vi pratade julklappar att det är ju för fääen snart JUL!! Är det nu ångesten börjar krypa på er människor ? Känner ni av julstressen ännu ? Denna julaftonen har ju vi inga stora barn hemma, dom kommer att tillbringa den i julmys hos deras pappa med familj o jag o M har inte alls pratat om hur vi gör, men vi kommer ha en minijul med pojkarna innan dom åker med julklappar o julbord hemma här hos oss men på själva aftonen ?? Jag hoppas innerligt egentligen att vi firar hos mamma, nu har jag o M haft julaftonfirandet hos oss två år i rad där vi står för allt som kan tänkas o visst, mamma har haft ALLA andra jular innan det hos sig men julen hos mamma blir alltid speciell, hon är liksom en viktig del i min jul. Eller ja, julen -07 var vi visserligen hos Ms föräldrar men så blir det nog inte i år av vissa orsaker. Sen detta med julklappar ? VAd köper ni till era barnm vilka summor kommer ni upp till ? Har ni nån "pengaregel" eller spenderas allt på julklappar till barnen ? Vi har ju tänkt att dra en Ullared o köpa en del, men där känns mest kläder till alla barnen o leksaker till Midas mest aktuellt för mina stora vill ju ha tekniska saker, dom är inte så mycket för leksaker längre faktiskt, det ska vara Xboxar o såna grejjer... Men sen jag menar Lukas tjatade på mej i tre månader om att han MÅSTE BARA HA WALKIE-TALKIES, ja han fick ju pengar när han fyllde som han köpte såna för, dom användes TVÅ ggr, TVÅ!!! Nu ligger dom i Midas leksakbackar o han gillar mest att trycka på knappen som ger ett blått #ficklampsljus" en av dom har även hamnat i toan en ggn o funkar ju bra men ändå.
Så saken är ju den ska man köpa bara en massa leksaker som gillar i en vecka eller ska man ta alla pengar o köpa nåt dom har NYTTA av, tex så sa en vän att hon funderade på en Platt-tv med inbyggd DVD till sin son o där kan jag nog hålla med henne att det skulle vara en skitbra investering till mina med...
Mja detta tål att tänkas på en heldel nu ett tag men inget jag stressar ihjäl mej för, faktiskt....

Jag o M byter ine julklappar längre, det gjorde vi första året, jag fick en kamera han fick en bilstereo av mej så vi har liksom gjort vårt, han stereo sålde han ny i lådan eftersom den han hade i sin SAAB då dög bra tyckte han o min kamera är sen länge ur funktion så ja, ni ser ju själva hur big deal det verkligen är :-P

Nu ska jag farma klart, min låmsamma bonde sår så fingrana blöder sen ska jag ner o börja tvätta!

Ha en FAB dag.

Tyck Till.
Postat av: jennie

jag tycker det är skitjobbigt med jul i vanliga fall, och ännu värre nu när jag är arbetslös och skitfattig.



jag gillar många julklappar, till barnen.

men, de vill ju inte ha leksaker nuförtin, så vad ska jag göra många småpaket av?

filip har sagt att om han o alvin får dela på PS2, så behöver de INGET annat.

eller ja, ett minneskort o nåt spel då.

så det kanske får räcka med det i år.

hans pappas farmor o farfar är ju rika, så de kan få köpa mer grejer, eller ge pengar :)

2009-11-09 @ 11:44:38
URL: http://diverseord.blogspot.com
Postat av: finaste

hägna in gudden me hjälp av massa höbalar o syl. Går möe fortare då ;) tips

2009-11-09 @ 18:52:35

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0