Inlägg 575

Morsning korsning.

Morgonen var ganska mysig, jag o mina tre underbara barn gosade i soffan o såg på tecknat, eller ah Midas gick mest runt o pillrade på allt, tappade bort allt som man inte ska tappa bort osv, typ som mobilladdare, mitt glasögonfodral, TV kontrollen o ja, lite sått o gott. Vid halv tolv ville Midas sova middag, han har en liten ritual då för då är det garanterat fräs i blöjan men först går vi till köket, han bankar lite på diskmaskinen jag tar fram en flaska och vi gör vällingen IHOP, han sitter med på bänken, tar locket av burken osv, det är ett bra samarbete vi har. Sen kryper han upp för trappan jag går bakom , han stannar i mitten vänder sej om och säger något på Midiska (ja, jag har döpt hans språk, löjligt va ?) och sen upp och han går in på toan och stäcker upp sej mot skötbordet och ja, sen går det bra att lägga sej o ungen sover ÄNNU så ja tre och en halv timme har han slaggat nu mitt gossebarn men ja han får allt sova tills han vaknar och jag håller på att AVLIDA. JAg har filt på mej, datorn i knäet och en kurrig katt bredvid meh fatta hur varmt detta blir med varm katt, filten o en varm datorfläkt mot låret. BAHA! Filten fick loosas, kan inte mer att flytta på Bo-Henrik ju...


 M fick sova länge, till ett för jag trodde dom skulle ha samling halv tre men nej nej, ett ringer hans polare
-Jag häntar dej om en kvart!!
Som vanligt har M noll koll på hans innebandygrejjer, eller ja stället vet han var det är men allt annat som shorts, sockar, deo, badlakan osv han springer runt som en yr höna först o letar o mumlar o småsväröver att han inget hittar men jag vet ju typ vart ALLT finns så på en minut har jag letat upp det han ska, fått puss o sen vinkat adjö till min tappre målvakt =)

Middagen idag blir spännande, stekt falukorv och hemmagjort mos med senapssås. Mums!!

Jag kanske uppdaterar sen ?

Piz

 

Haha! Min "fulmin" mitt alterego Kristin ser ut såhär...
Hon gillar snuskiga gubbar, folköl och att sticka gula sockar som sticks...
Hon har funnits med ett tag men kommer fram mer sällan, med tanke på hennes (eller min) ålder.


Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0