Inlägg 580

Julen närmar sig, alltså vill man fira jul egentligen i år med alla deprissioner folk har o så som landet ser ut just nu med arbetslöshet osv, men en sak är nog säker att vi kommer säkert slå något slags rekord i julhandling fast folk egentligen inte har pengar. OH det var en grej till något jag lagt märke till senaste tiden är att folk köper flång nya bilar, ganska poppis verkar typ större bilar som ser ut som en fluffigare modell av jeep , liksom familjär fast ändå ball. Har ni märkt det ? Som står uppradade som på parad ute på Torp, inemellan står nya volvos o saab o allt vad det är med GPS sändare där ciggtändaren brukade vara, inbyggda tv med DVD i naskstödet så barnen kan kolla (eller om man kör en kareoke när manär fyllechaffis..) jag menar hur har folk RÅD ? Sen kanske det beror på att annat folk som kanske haft dessa nya fina bilar ett tag med feta lån på sig och blivit av med jobbet o fogden konfiskerat (heterstavas) bilarna så kan ju en vanlig svensson köpa bilen rätt billigt, finns ett sånt ställe påväg till GBG faktiskt där dom tydligen säljer ut nästintill NYA bilar till pangpriser... Jaja, vissa har pengar, vissa har det inte i vilket fall som helst men man blir ändå lite förvånad. Vi lyckas ialf få alla räkningar i lådan denna månden, och då menar jag ALLA så det blir inga större utsvävningar för oss denna månaden men så länge man har till mat, hyra o räkningar så får man vara glad och nej, mina ungar kommer inte att vara julklappslösa detta året heller, om någon nu skulle undra ;-)

Nu såg jag vad klockan var så med detta säger jag god natt och precis nu hörde jag Midisen vakna till så gotta go!

Piz

Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0