Inlägg 527

Hey mina fellow mates och ni övriga =)
Så ja, jag har precis pratat med min kära mamma i telefonen och vi gick igenom min lilla " jag har inget jobb " ångest och vi pratade på hur det påverkar ekonomin osv och hur man nu måste tänka EXTRA noga med innan man handlar eller beställer online som är min största fiende OCH vän...Anyhoozy så sa mamma att jag inte ska ha så mycket ångest för att jag är arbetslös just nu utan försöka vända det till något bra, min mamma var hemmafru i 6 år på raken när jag växte upp, innan dess hade hon jobbat som dagmamma i flera år och efter de åren jobbade hon länge på dagis och förskola och hon sa själv att därför kan hon se båda sidor i detta jag menar hur bra samvete har dom ihjälstressade mammor som lämnar sina 1åringar på dagis kvart i sex på morgonen , jobbar heela dagen och hämtar dom små MER stressade kvart över fem på eftermiddagen och ska hem till ett hem där det ska lagas mat, städas, badas ungar, tvättas kläder, vikas kläder osv och diskas osv osv tills nästa dag när man måste upp fem för att börja detta igen o igen dag in och dag ut. Jag menar mamma sa att se på det du har som nåt bra, du har Midas 15 timmar i veckan på dagis, du kan gå dit i lugn o ro, du kan gå hem du har FEM timmar tre dagar i veckan du kan göra vad du vill, antingen ta ett långt bad, eller städa i lugn och ro, eller passa på att tvätta, uträtta ärenden , ringa telefonsamtal osvosv och du är en inte så, stressad mamma du hinner baka bröd eller bullar och maten kan vara förberedd innan barnens ens kommer hem från skolan så det bara är att värma på sen. Kostnader för bil, transport, bensin, arbetskläder osv blir mindre så är man smart kan man även SPARA lite på att gå hemma Och som min kära Johanna sa, Se det inte som arbetslös, se det som LYX!!
Jag menar tänk nu om ett år kanske jag hittar ett jobb där jag stannar i tjugo år, jag menar hur mycket kommer jag inte längta tillbaka till det jag har nu då tror ni ? Ehm jo en heldel...
Så ja, kanske man ska omfamna detta LYXLIV en gång ialf och se det ljusa i det och än så länge svälter vi inte eller går nakna och vi kan ha lördagsmys varje vecka, vi har bara fått välja att köpa Midas ny overål och vinterstövlar istället för en ny garderob till honom =)
Så är det, man gör val och vissa val är lättare än andra här i livet och vad är dock en bal på slottet jämfört med en ny overål ?

Peace


Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0