Inlägg 458

Det gick bra på dagis, jag behövde inte ens lämna byggnaden, jag blev visade till personalrummet där det fanns kaffe och tidningar. Och när fröken gått hetsåt jag fyra chokladhjärtan ur en kartong på bordet, NÅT var jag tvungen att ha för att döva the pain :-P Men, två ggr blev jag upplyst om att mitt lilla barn hade det bra och lekte med bilar med nappen tryggt intröckt i munnen, fröknarna hade inte vågat ta ur den, inte idag.. Idag fick han ha den där den stunden. Så, på måndag ska jag och M gå dit ihop, jag skickade ett mess till honom att : Du skulle varit här, du skulle gjort detta nu första ggn, jag är för blödig VARFÖR ÄR DU INTE HÄR!!!???
Inte ordagrant men nästan. Midas hade det iaf bra, men nu är det värsta över och när jag lämnade honom sa fröken att du får gärna komma med in och sitta en tund, jag ser att du kanske är lite upprörd och nervös?
-Nej fan svarade jag, det får bli som ett plåster, snabbt och lätt
Hon tittade på mej med sina stora blå ögon och sa
-Okej, då får du gå med mej till personalrummet.
Och jahapp men nu är det gjort och jag är stolt, över Midas som klarade sej galant men mest över mej själv, jag slipper ialf hamna på Hinseberg =)
Fröken sa också att han har en bra grundtrygghet, det märks att han är ett tryggt och lyckligt barn och tänk, när jag skolade in mina stora killar på dagis för en del år sen sa dom EXAKT samma sak, så kanske är det dags att ge sej själv en klapp på axeln och säga till sej själv, fan du är en helt OK mamma ändå Terez.

Nu ska jag och Midas börja helgstäda, jag ringe min fru direkt när jag kom hem för hon har min mopp och INGEN svarade på hemma eller mobilen, min fru svarar ALLTID på hennes mobil så jag gick och knackade på, inget svar inga barn hördes.. Vad hade HÄNT?? VAR ÄR HON??
Hon ringde upp efter en kvart och säger då att hon är på öppna förskolan,
Jaha men så roligt då att du har det trevligt mendans jag går här och undrar om du blivit mördad liksom.
Man kan inte bara bryta vanor sådär utan att säga till liksom, som tex att sluta svara i sin mobil som man ALLTID gjort innan...

Ha en FAB dag allihopa.


Hur lyckas en sån hysterisk tvångstankad morsa skapa så trygga barn ?

Har du rätt svar har jag en tjuga....

Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0