Inlägg 465

Så, nu är jag o Midas hemkomna från dagis och har ätit mellis o så la jag honom för en lur nyss. M stannade hemma han var GRYMT trött och det var ju bara en timme idag. Imorgon ska vi dit nio och då stannar han och äter så han hämtas halv tolv sen trodde dom att han typ var klar, inte en ledsen min han gjorde idag, eller jo en gång men då ramlade han men efter en stund med nappen så var han igång igen =)

Jag har typ 8 maskiner tvätt jag ska vika senare, men gör det nog ikväll, sätter på TVn i sovrummet och viker där, hur bra som helst! För jag hatar att rota i IKEAkassar på morgonen när ungarna ska iväg och eftersom jag fått för mej att det spökar i tvättstugan står jag inte där nere längre och viker. Men jag ska be mamma gå ner nästa ggn hon är här och "rensa" lite.... Tror nämligen inte det är nån snäll energi, känns inte alls så.

När jag var på väg från dagis träffade jag Malin och tre av hennes fyra töser som skulle till dagis, där kom jag i sunkiga joggingbraller, håret står på ända och jag har på mej en tröjja från hm MAMA.. Malin var väl ungefär lika snyggt klädd som jag och typ jackor från Ullared hade vi, så vi står där och pratar så kommer Hurtbulle-Svensson-familjen förbi, ok...
Pappan, snygg 29-åring typ med modern frilla,säkert egen företagare inom IT och jobbar hemma, joggar med två små barn (typ 2 år och en liteb bebis) i en svindyr joggingvagn, Mamman: Skitsöt, skitsmal med snygga tuttar fast hon nyss födde bebis, osminkad men ser så fin och fräsch ut, båda har LIKADANA jogging/vindställ och likadana dyra joggingskor, mamman ler och har deras perfekta söta fostrade halvstora hund i  nån koppelgrej runt midjan, Hunden joggar bredvid sin matte, skiter i fåglar och annat skoj i buskarna...
Mamman ler mot mej och Malin... Skuttar vidare bredvid sin perfekta man med deras perfekta vagn och joggar väl hem till deras perfekta villa där allt är snyggt och vitmålat och är inrett i stilrent men mysigt utan kladd på alla köksluckor eller gamla flingor under köksbordet. Jag och Malin kollar efter dom och suckar, men DÅ sätter sej hunden och BAJSAR! Det var liksom det som behövdes för att man skulle inse att jaha, den perfekta familjen ÄR inte så perfekt och tom den perfekt fostrade hunden BAJSAR på gatan som alla andra hundar, det menas ju att perfekta mamman och pappan bajsar dom med, fast kanske på en renare toa än vi andra som inte nån liten krabat har stoppat Duplobitar eller hela toarullar i för nöjes skull som man MISSAR innan man ska sätta sej....


(äldre bild från ett dop förra hösten)

Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0