Inlägg 712

Ja eftersom M bestämde sig för att hipp som happ att bli något magsjuk så skickade jag ett mess till Mäbe i morses HÅLL DIG VÄCK!
Ödmjuk som han är skev han som svar: Vi tar det en annan gång, jag är i stan ofta.
Puh, jag vill inte att nån ska ringa om ett par dagar o skälla för att vi har bjudit in folk o M har smittat ner dom...
ANyhoo, jag har ialf vart o tittat (och dokumenterat) lägenheten idag, första tanken jag fick när jag kom in var
-Ånej, här är att göra.
Lägenheten borde K märkas, eller ialf tapeterna i den, men sen gick jag en stund o såg bara i min hjärna hur mysigt o fint jag kan få det om jag bara får målat o tapetsear o inrett sådär mysigt.
Det är tanken i mitt nya hem (om den nu blir min) är MYSIGT.
Jag ska ha färger som brunt, creme o guld i vardagsrummet, mysiga lampor o en stor soffa med stora pylsiga kuddar o plädar, varma gosiga mattor på golvet o stilrena väggar.
Men ja, jag gillade den o för att vara en två är den ganska stor, ialf sovrummet o vardagsrummet så pojakrna kommer ha gott om plats i sitt rum där det ska målas i ljusa men mysiga färger.
Köket var lite speciellt, en liten köksavdelning men innanför en liksom köksplats som var med ganska stor där det ska stå köksbord o det får plats med en skänk på golvet eller nån form av garderob/skåp man kan ha som rejält skafferi. MAn kan utnyttja väggarna till snygg förvaring, tänk IKEA nu...
Toan/badet var pytte men det fanns ialf badkar och det var halvkaklat, är jag galen om jag vill ha ett mysigt rosa badrum? Jag har haft bruna detaljer i mina två sista badrum o känner för rosa... faktiskt...
Ljust rosa väggar o detaljer i mörk snygg varm rosa. Ja, det kan funka =)

JA, ialf ideérna börjar ta form o jag har nästan allting klart i huvudet, det måste också bara göras men så fort mitt namn står på det kontraktet kommer jag sätta fart, inget mer att stampa på =)

Ja, Midas sover, pojakrna är hos deras pappa o jag o M halvligger i soffan o försöker komma överens vilken film vi ska se, han vill se nån jävla spindelfilm o jag vill se en romantisk komedi på datorn, undrar vem som vinner?
Wanna bet? ;-)

Måste dela med mig av Linus ord idag, han säger så roliga saker ibland.
Mamma var här o hade köpt med varsin vattenflaska med en dödskalle på o dom frågade vad de kostade o vart hon köpte dom
-Ja, dom hittade jag på Copp på Överby
-Men, sa Linus, hur tänkte du då? När du körde förbi där? Tänkte du nånting ALLS? Eller hur tänkte du?
Och förklara så att jag förstår mormor....


Well nu fick jag Ms iskalla fötter i ryggen så jag måsta ta itu med detta anfallande.

Hej

Tyck Till.
Postat av: E

TACK då så VI kan få de med andra ord???

Känns bra men peppar,peppar vi har inte haft nåt sånt de senaste två åren iallafall vad jag vet...



och rosa är snyggt, jag kör på grönt jag :-P

men helst neon grönt men ingen anna som vill?! skumt hehe

2010-02-05 @ 22:48:21

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0