Inlägg 677

Ja, det är en del jobb nu och sen har man ju faktiskt ett liv o en familj med så bloggn är lite tråkig nu jag vet men ni får hållas =)
Annars är allt bara bra lite trött men det är vi väl alla i vintervädret ?
Bakade lite igå, brytbröd som jag tänkte dela med receptet av strax o det är så sjukt enkelt o det blir så luftigt o gott o det bästa är att det ska bara jäsa en ggn i 45 minuter så tom Johanna skulle fixa det om hon bara ville ;-)

Nu ska jag snart vila en timme o sen ska jag städa övervåningen.

Tjyss

Recept Brytbröd ca 20 st.

1 pkt Jäst
½ Liter varmt vatten
½ dl olja (valfritt)
½ msk socker
1 Tsk salt
1 ägg
Ca 10-12 dl vetemjöl, jag gör häkften mjöl o hälften rågsikt
1 ägg till pensling

Rör ut jästen i det varma vattnet.
Tillsätt resten av ingridienserna och rör till en fast deg, ta ut på bakbord o knåda ordentligt.
Dela degen i två delar, dela i tio små och rulla bullar och lägg på plåt, pensla med vispat ägg och låt jäsa 45 minuter.
Grädda i 10-12 minuter i 250 grader.

Klart

(jag brukar duscha mina med vatten med en blomspruta efter ugnstiden då blir dom inte sådär hårda uppepå utan mjuka =) )

Här är en del av mina från igår

Tyck Till.
Postat av: Johanna

MMMMMM va gott det ser ut!!! Men att tom jag skulle klart nja det vetja inte hahah. Du e så duttig gumman som jobbar,grejar och står i.

Kössa och krama

2010-01-12 @ 15:38:40
Postat av: novalie

Vad det det du fick utav marielle?

2010-01-12 @ 15:55:38
URL: http://nowalie.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-12 @ 18:07:54
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Johanna: Du, jag tar med receptet bort till dig nån kväll så ska jag fan lära dig =)

Pöss



Madde: Ja, eller det är receptet från familjeförskolan!



Millah: Ska absolut kika in =)

2010-01-12 @ 21:19:57
Postat av: finaste

För första gången i mitt liv blev jag sugen på att baka! Ska absolut ta efter ditt recept o ge mig på detta en dag när köket är undanstädat från massa akvariegrejs :) Påminn mig att jag måste köpa bakplåtspapper o jäst ;)

2010-01-13 @ 00:09:40
Postat av: miggs

Finaste: Men fan vad roligt o du lär inte bli besviken, jag ska köra en sats till idag, detta bröd går snabbt hemma hos oss :-)

KÖP papper o jäst ;-)

Lycka till ;-)

2010-01-13 @ 10:35:48
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Tack för detta recept :)

För vet du vad ska baka en omång nu i kväll :)

Älskar det där brödet tänker alltid på dig då jag bakar det :) <3

2011-01-07 @ 22:04:57
URL: http://bambii.blogg.se/

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0