Inlägg 861

IDag har jag nog inte gjort ett skit som är av liksom dendär rediga graden, ni vet liksom kört 15 maskiner tvätt eller storskurat alla skåp eller nåt sånt.
NÄH eller jo! Jag har rensat bland barnens leksaker o kastat saker o sen städat deras rum o dragit fram allt som hamnar under sängen (!!) o dammsugit där men annars zipp .nada, naathing, inget...
Jag har inte ens lagat middag ja men skjut mej då alla preppymammor därute som anser att barn ska minsann ha MINST ett mål lagad mat om dagen. Ja, det ska dom.
Men jag o pojkarna gjorde köttbullemackor på förska polarkakor o detta sköljdes ner med ICA cola. Fan vad nice, men det känns okej för igår åt vi potatis o fiskbullar i dillsås o drack mjölk till då var vi nyttiga så det räckte o blev över ialf fram tills imorgon då jag ska göra tacopajj med nachos.
(Jag bytte kattsand i Bosses kiss o bajslåda med)

Har ni förresten vart inne på familjelivs hemsida nångång??, där finns ialf ett forum med allehanda ämnen såsom barnuppfostran, ekonomi, sex, husdjur, känsliga ämnen osv. Många anser nog att spalten känsliga ämnen ska då innehålla sånt som misshandel, våld, missbruk, ekonomi osv osv ni vet såntdär som verkligen ÄR känsliga ämnen. Jag anser att jag ska få flytta ner MATlänken dit under, ialf på min egna sida för när jag går in på MATspalten så får jag sån svettig ångest att jag kan lika väl skjuta mej själv.
För HARREJÄVLAR vad rediga alla dessa mammor är. Det finns en tråd som heter
-Vad ska NI äta idag?
Jag hatar den, men jag kan inte hjälpa att gå in o kolla ni vet lite som spidelfobin, man hatar att se dom asen men man blir faschinerad av att kolla när man ser spindlar på TV eller i böcker osv...
Samma känsla har jag alltså inne på denna specifika tråd där står SPALTVIS med rätter som dom lagar och där är mammor med både 3 4 5 6 barn och mer, dom jobbar 9 timmar per dag men jävlar vad dom lagar MAT och det är inte mamma scansköttbullar med snabbmakaroner från euro shopper här inte onej då, här grillas det lax till lunch o man kastar ihop en kall skaldjursgegga till detta (med räkor man såklart köpt färska o skalat själv för sånthar man både tid o lust med efter en lång arbetsdag med 5 ungar omkring sej..), man lagar rådjurssadel med rödvinsås på en onsdag eftermiddag eller bara kör ihop nåt enkelt, som en plankstek eller en black and white för det är ju så enkelt o det uppskattas ju av alla.
Det grillas hela kotlettrader till lunch eller så gjorde man en egen pytt av resterna från gårdagens middag
(eeh kan man göra pytt av pulvermos o scans falukorv undrar jag i mitt stilla sinne ??)...
Man våfflar våfflor till lunch (för det går ju på ett kick tycker dom ju, och 50 andra mammor håller absolut med, inte jag för det tar tusen år att göra FEM våfflor) eller det roligaste är när man liksom läser
Tja, lunchen idag blev enkel, jag gjorde egen pasta från mjöl jag malt själv av vete jag odlat själv i kvarnen min man byggde själv av ritningen jag gjorde igår på den halvtimmen mina fyrlingar kollade på bollibompa och den fyllde jag med färs från kossan jag fött upp, slaktat och styckat helt själv för det är ju så enkelt, det går på ett kick!!
Jag blir trött av att bara av att läsa allting, och ja jag får fan ångest.
Jag tycker jag är skitredig och gör superkomplicerad middag om jag gör en kalpos, fast jag har bara gjort det EN ggn i hela mitt liv, så ni fattar ju själva ?
Jag gillar att laga mat det handlar inte om det men att läsa dessa sketrediga fruars hittepå till luncher o middagar får mej bara att gå med lite tyngre steg till frysen o ta fram den biten med falukorv vi ska äta till middag imorrn. För hey, det finns ju fler än ett sätt att tillaga falukorv, jag vet två ^^ Undrar vilket av dom det blir imorrn, är det inte spännande så säg ;-)

God natt mina lurvisar!

Tyck Till.

Lämna ditt spår:

Jag Kallas Idag För?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara Miggs som kan se)

HemmisBloggisAdress:

Vad jag har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0